Beroepsopleiding Advocatenorde
  • Over de BA
  • Nieuws
  • De opleiding
  • Voor wie
Inlog DLO
  • dlo
  • Menu
close

Home vanaf 2021 de opleiding Klachten

Praktische zaken

  • De DLO
  • Het rooster
  • Locaties
  • Klachten
  • Regelgeving
  • Commissies

Klachten

Ons streven is dat advocaat-stagiairs tevreden zijn over de opleiding en over ons als organisatie. Toch kunnen er dingen misgaan of anders lopen dan de advocaat-stagiair had verwacht.

Een advocaat-stagiair die een klacht heeft, kan zich het best rechtstreeks wenden tot de direct betrokkene(n) van de Beroepsopleiding Advocaten. Dit kan telefonisch (088- 0595700) of per e-mail (info@beroepsopleidingadvocaten.nl). In de praktijk blijkt dat klachten en problemen op deze wijze veelal snel in onderling overleg kunnen worden opgelost.

Klachtencommissie en vertrouwenspersoon

Heeft het onderling overleg met de Beroepsopleiding Advocaten niet het gewenste resultaat opgeleverd, dan kan de advocaat-stagiair een klacht indienen bij de klachtencommissie. De klachtencommissie neemt klachten in behandeling over de onderwijsorganisatie, onderwijsinhoud, onderwijsfaciliteiten en de digitale leeromgeving.

Klachten voor de klachtencommissie kunnen per e-mail worden gericht aan: klachtencommissie@beroepsopleidingadvocaten.nl

Naast de klachtencommissie is er ook een vertrouwenspersoon. Die biedt een luisterend oor en kan adviseren en bemiddelen.

Meer informatie over de klachtencommissie en de rol en de taken van de vertrouwenspersoon is opgenomen in de DLO.

De geaccrediteerde onderwijsaanbieders hebben een eigen klachtencommissie.

Heeft u een klacht over de examencommissie, dan kunt u contact opnemen met het ambtelijk secretariaat van de examencommissie via AS@beroepsopleidingadvocaten.nl. Op de klachtbehandeling is hoofdstuk 9 van de Awb van de toepassing, vermeld daarom altijd uw naam, adres, de datum van verzending en een omschrijving van de gedraging waarover u een klacht heeft.

Tot slot

Een klacht is een belangrijk hulpmiddel ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en de organisatie binnen de Beroepsopleiding. Wij stellen alles in het werk om tot een goede afhandeling van een klacht te komen.

Wij rapporteren aan onze opdrachtgever, de Nederlandse orde van advocaten, over de klachten en de afhandeling ervan. Dit doen wij altijd anoniem.

Gevonden wat u zoekt?

  • Zoeken
  • of
  • Contact opnemen
Terug naar boven

De Beroepsopleiding Advocaten

De Beroepsopleiding Advocaten is de beroepsopleiding van de Nederlandse orde van advocaten.

Uitvoeringsorganisatie BA

Voor de ontwikkeling, organisatie en uitvoering van de BA heeft de Nederlandse orde van advocaten de combinatie CPO-Dialogue aangesteld als uitvoeringsorganisatie.

CPO

‘Het CPO is de grootste opleider van juridisch Nederland. Het CPO ontwikkelt en organiseert cursussen, webinars, symposia, in company-cursussen en beroepsopleidingen. Ook verzorgt het CPO de specialisatieopleidingen van de Grotius Academie. Kijk voor meer informatie op www.cpo.nl.’

Dialogue

‘Dialogue is gespecialiseerd in het ontwikkelen van hoogopgeleide professionals en hun organisatie als antwoord op toekomstige ontwikkelingen. Kijk voor meer informatie op www.dialoguebv.nl.’

Contact

  • Contactformulier
  • E: info@beroepsopleidingadvocaten.nl
  • T: (088) 059 57 00
  • © Uitvoeringsorganisatie CPO-Dialogue
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Sumedia