Van evalueren kunnen wij leren

Je kent ze natuurlijk: de evaluatieformulieren aan het einde van een opleidingsdag. We stellen je daarin een aantal vragen over onder meer de opleidingsdag, de DLO en of het onderdeel aansluit bij de praktijk. Jouw reactie bevat voor ons waardevolle informatie die we gebruiken bij de doorontwikkeling van het onderwijs.

Het spreekt voor zich dat een evaluatie het meest waardevol is bij een hoge respons. Ons doel? Een respons van 100%. Dat kunnen we alleen realiseren met jouw hulp.

We nemen de feedback uit de evaluaties zeer serieus en zetten die vaak direct om in actie. Wist je bijvoorbeeld dat:

  • we de feedback uit de evaluaties bespreken met de betrokken hoofddocenten en dat we naar aanleiding daarvan de DLO of het draaiboek voor de opleidingsdag aanpassen? Zo profiteert het volgende cohort direct van de gerealiseerde verbetering in het onderwijs.
  • we input uit de evaluaties agenderen voor de expertgroep advocaat-stagiairs voor de doorontwikkeling van het onderwijs?
  • we de evaluaties ook op specifieke kenmerken analyseren. Zo kunnen we bijvoorbeeld zien of bepaalde feedback meer voorkomt bij advocaat-stagiairs van grote kantoren. Met deze informatie kunnen we nog beter aansluiten op persoonsgericht leren en inclusief onderwijs.

Deze voorbeelden gaan over de onderdelen waarop we mogelijkheden zien om het onderwijs verder te ontwikkelen. Natuurlijk inventariseren we ook jullie complimenten. Reken maar dat we het trainers en docenten laten weten als jullie lovend zijn over het onderdeel dat zij hebben verzorgd.

Dus, heb je binnenkort weer een opleidingsdag? Vul dan aan het eind het evaluatieformulier in.

Een leuk feitje: ook voor dit onderwerp hebben we naar aanleiding van feedback een verandering doorgevoerd. In het programma van de opleidingsdag maken de trainers en docenten voortaan tijd vrij voor de evaluatie.

Terug naar overzicht

Aanbevolen artikelen