Klachten
De medewerkers van de Uitvoeringsorganisatie Beroepsopleiding Advocaten streven ernaar dat je tevreden bent over de opleiding en over ons als organisatie. Toch kunnen er dingen misgaan of anders lopen dan je had verwacht.
Als je een klacht hebt, dan kun je je het best rechtstreeks wenden tot de direct betrokkene(n) van de Beroepsopleiding Advocaten. Dit kan telefonisch (088- 0595700) of per e-mail (info@beroepsopleidingadvocaten.nl). In de praktijk blijkt dat problemen op deze wijze veelal snel op een bevredigende wijze in onderling overleg kunnen worden opgelost.
Klachtencommissie en vertrouwenspersoon
Heeft het onderling overleg met de Beroepsopleiding Advocaten niet het gewenste resultaat opgeleverd, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Je patroon of de HR-functionaris van je kantoor kan namens jou ook een klacht indienen. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen omdat de situatie die aanleiding vormt voor jouw klacht onvoldoende kan worden onderzocht.
De klachtencommissie neemt klachten in behandeling over de onderwijsorganisatie, onderwijsinhoud, onderwijsfaciliteiten en de digitale leeromgeving.
Klachten voor de klachtencommissie kunnen per e-mail worden gericht aan: klachtencommissie@beroepsopleidingadvocaten.nl
Naast de klachtencommissie is er ook een vertrouwenspersoon. Die biedt een luisterend oor en kan adviseren en bemiddelen.
Meer informatie over de klachtencommissie en de rol en de taken van de vertrouwenspersoon is opgenomen in de DLO.
De geaccrediteerde onderwijsaanbieders hebben een eigen klachtencommissie.
Heb je een klacht over de examinering of de examencommissie, dan kun je contact opnemen met het ambtelijk secretariaat van de examencommissie via AS@beroepsopleidingadvocaten.nl. Op de klachtbehandeling is hoofdstuk 9 van de Awb van de toepassing; vermeld daarom altijd je naam, adres, de datum van verzending en een omschrijving van de gedraging waarover je een klacht hebt.
Tot slot
Een klacht is een belangrijk hulpmiddel ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en de organisatie binnen de Beroepsopleiding. Wij stellen alles in het werk om tot een goede afhandeling van een klacht te komen.
Wij rapporteren aan onze opdrachtgever, de Nederlandse orde van advocaten, over de klachten en de afhandeling ervan. Dit doen wij altijd anoniem.