Beroepsopleiding Advocaten
  • Over de BA
  • Nieuws
  • De opleiding
  • Voor wie?
Inlog DLO
  • dlo
  • Menu
close

Home Klachten

Praktische zaken

  • De DLO
  • Het rooster
  • Locaties
  • Klachten
  • Regelgeving
  • Examencommissie
    • Samenstelling
    • Herbeoordelingen
    • Functiebeperkingen
    • Jaarverslagen
    • Publicaties
    • Klachtenregeling
    • Privacyverklaring
  • Curriculumcommissies

Klachten

De medewerkers van de Uitvoeringsorganisatie Beroepsopleiding Advocaten streven ernaar dat je tevreden bent over de opleiding en over ons als organisatie. Toch kunnen er dingen misgaan of anders lopen dan je had verwacht.

Als je een klacht hebt, dan kun je je het best rechtstreeks wenden tot de direct betrokkene(n) van de Beroepsopleiding Advocaten. Dit kan telefonisch (088- 0595700) of per e-mail (info@beroepsopleidingadvocaten.nl). In de praktijk blijkt dat problemen op deze wijze veelal snel op een bevredigende wijze in onderling overleg kunnen worden opgelost.

Klachtencommissie en vertrouwenspersoon

Heeft het onderling overleg met de Beroepsopleiding Advocaten niet het gewenste resultaat opgeleverd, dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie. Je patroon of de HR-functionaris van je kantoor kan namens jou ook een klacht indienen. Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen omdat de situatie die aanleiding vormt voor jouw klacht onvoldoende kan worden onderzocht.

De klachtencommissie neemt klachten in behandeling over de onderwijsorganisatie, onderwijsinhoud, onderwijsfaciliteiten en de digitale leeromgeving.

Klachten voor de klachtencommissie kunnen per e-mail worden gericht aan: klachtencommissie@beroepsopleidingadvocaten.nl

Naast de klachtencommissie is er ook een vertrouwenspersoon. Die biedt een luisterend oor en kan adviseren en bemiddelen.

Meer informatie over de klachtencommissie en de rol en de taken van de vertrouwenspersoon is opgenomen in de DLO.

De geaccrediteerde onderwijsaanbieders hebben een eigen klachtencommissie.

Heb je een klacht over de examinering of de examencommissie, dan kun je contact opnemen met het ambtelijk secretariaat van de examencommissie via AS@beroepsopleidingadvocaten.nl. Op de klachtbehandeling is hoofdstuk 9 van de Awb van de toepassing; vermeld daarom altijd je naam, adres, de datum van verzending en een omschrijving van de gedraging waarover je een klacht hebt.

Tot slot

Een klacht is een belangrijk hulpmiddel ter verbetering van de kwaliteit van het onderwijs en de organisatie binnen de Beroepsopleiding. Wij stellen alles in het werk om tot een goede afhandeling van een klacht te komen.

Wij rapporteren aan onze opdrachtgever, de Nederlandse orde van advocaten, over de klachten en de afhandeling ervan. Dit doen wij altijd anoniem.

Gevonden wat je zocht?

  • Zoeken
  • of
  • Contact opnemen
Terug naar boven

De Beroepsopleiding Advocaten

De Beroepsopleiding Advocaten is de beroepsopleiding van de Nederlandse orde van advocaten.

Uitvoeringsorganisatie BA

Voor de ontwikkeling, organisatie en uitvoering van de BA heeft de Nederlandse orde van advocaten de combinatie CPO-Kyden aangesteld als uitvoeringsorganisatie.

CPO

‘Het CPO is de grootste opleider van juridisch Nederland. Het CPO ontwikkelt en organiseert cursussen, webinars, symposia, in company-cursussen en beroepsopleidingen. Ook verzorgt het CPO de specialisatieopleidingen van de Grotius Academie. Kijk voor meer informatie op www.cpo.nl.’

Kyden

‘Kyden versnelt de transitie naar een duurzame samenleving en vergroot de impact van organisaties op ESG thema’s. Dat doet Kyden door dienstverlening op het gebied van consultancy, educatie, opleidingen, recruitment en technologie. Kijk voor meer informatie op www.kyden.com.’

Contact

  • Contactformulier
  • E: info@beroepsopleidingadvocaten.nl
  • T: (088) 059 57 00
  • © Uitvoeringsorganisatie CPO-Kyden
  • Cookies
  • Disclaimer
  • Privacyverklaring

Sumedia